Już 18 listopada o godz. 16.00 rozpocznie nadawanie nowy kanał – TVP Sport. Zgodnie z zapowiedzią w programie znajdą się liczne transmisje na żywo, najpopularniejsze dyscypliny, imprezy sportowe o międzynarodowej randze, występy najlepszych sportowców i profesjonalny komentarz. Oferta zawiera m.in. transmisje ze spotkań ekstraklasy piłki ręcznej kobiet i mężczyzn oraz 50-minutowy magazyn ?Siódmy metr?.
Nowa stacja będzie pierwszym komercyjnym kodowanym kanałem Telewizji Polskiej, na który TVP udzielać będzie operatorom medialnym płatnych licencji na reemisję. Drugim źródłem dochodów mają być reklamy. Przedsięwzięcie w ciągu 2-3 lat ma być dochodowe. TVP Sport nadawać będzie ok. 16 godzin dziennie (9.00-24.00). Silnym punktem ramówki będą serwisy informacyjne nadawane co godzine w porach nawyższej oglądalności.
?Ma to być stacja polskiego kibica. Mamy trafiać w jego oczekiwania i spełniać jego marzenia. Naszą grupą docelową są mężczyźni w wieku 16-49 lat, z wykształceniem wyższym i średnim, zarabiający powyżej średniej krajowej. Chcemy się skoncentrować na bezpośrednich wydarzeniach z udziałem Polaków oraz najważniejszych imprezach międzynarodowych, z piłkarską Ligą Mistrzów i igrzyskami olimpijskimi włącznie. Stać nas na każdą licencję, ale nie za wszelką cenę? ? powiedział szef sportu TVP Robert Korzeniowski.
Oprócz futbolu nowy kanał ? zasada co miesiąc premiera – będzie prezentował relacje z międzynarodowych i krajowych zawodów m.in. w pływaniu (ME 2006 w Helsinkach, MŚ 2007 w Melbourne, ME 2007 w Debreczynie), narciarstwie klasycznym (MŚ Sapporo 2007, PŚ w skokach narciarskch 2006-09) i alpejskim, lekkiej atletyce (MŚ 207 w Osace) siatkówce (ME 2007), łyżwiarstwie figurowym (ME 2007) i szybkim, kolarstwie (Tour de Pologne), biathlonie (MŚ), sportów motorowych oraz piłki ręcznej.
TVP ma prawa do pokazywania następujących krajowych rozgrywek klubowych:
II Liga Piłki Nożnej,
Polska Liga Hokejowa,
Polska Liga Koszykówki Kobiet,
Liga Siatkówki Kobiet,
Puchar Polski w Siatkówce Mężczyzn,
Polska Liga Futsalu
Ekstraklasa Piłki Ręcznej Kobiet i Mężczyzn (mecze we wtorek godz. 17.15).
Jednym z magazynów tematycznych będzie ?Siódmy Metr? emitowany o stałej porze we wtorek o godz. 21.05. Program studyjny ?na żywo? poświęcony wyłącznie piłce ręcznej będzie prowadził red. Grzegorz Chodkowski. Do inauguracyjnego magazynu (21.11 godz. godz. 21.05) został zaproszony prezes ZPRP Andrzej Kraśnicki. Program będzie przybliżał postaci najlepszych zawodników grających w kraju, jak i w ligach zagranicznych. Zbierał także informacje z parkietów polskich lig, podsumowywał wydarzenia z boisk światowych oraz zadawał pytania działaczom sportowym. Elementem audycji będą również wątki edukacyjne związane z przepisami czy kontrowersyjnymi sytuacjami na boisku.
Na pytanie jakie są koszty nowej stacji prezes zarządu TVP S.A. Bronisław Wildstein odparł: ?Duże, ale warto było. Porównywalne do TVP Kultura?. Skoro mowa o TVP Kultura, to trzeba pamiętać ze względu na charakter typowo misyjny, ma on ułatwiony dostęp do odbiorców. TVP sygnał tej stacji przekazuje operatorom nieodpłatnie. Z kolei TVP Sport, jako projekt komercyjny pojawi się w pakietach podstawowych lub w pakietach Premium, ale w zależności od decyzji operatora.
?Aktualnie TVP Sport może odbierać 50 tys. abonentów. Do końca tego roku szacujemy, że będzie to liczba 600 tys. gniazdek. Do końca 2007 roku powinno być 3 mln, czyli ok. 10 mln osób. Dostarczamy towar, a nie darmowy kanał? ? wyjaśnił Krzysztof Sztandera z Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu TVP S.A. Kanał będą mogli także odbierać abonenci platformy cyfrowej ?n?, z którą TVP podpisała już umowę. W TVP ani także w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej (zrzesza 136 operatorów), z którą w październiku nadawca nowego programu podpisał umowę ramową, nikt na razie nie jest w stanie podać, które kablówki już mają podpisane umowy na emisję TVP Sport. Odpowiedź jest jedna – trwają negocjacje.
?Program będzie przygotowywało 60 dziennikarzy, w tym kilkunastu z przeprowadzonego castingu. Dla nas każda impreza, która przyciąga przed ekrany 100 tys. widzów będzie uznana za bardzo dobry wynik? ? dodał Korzeniowski. Swoich twarzy do reklamowania nowej stacji użyczyli tyczkarka Monika Pyrek i biathlonista Tomasz Sikora.
Marek Skorupski