Niedzielny mecz kadry szczypiornistów z Danią, w którym Polacy zajęli trzecie miejsce, oglądało na Dwójce 6,2 mln widzów, przykuwając przed ekrany 42 procent widowni oglądającej w tym czasie TV. Większym zainteresowaniem cieszyło się tylko piątkowe starcie Polaków z Chorwatami (6,9 mln widzów, 41 proc. udziału) – podają Wirtualnemedia.pl
Średnia oglądalność trzech ostatnich spotkań (Chorwacja – Polska, Polska – Dania, Francja – Chorwacja) wyniosła 5,7 mln widzów (udział 35,4%).Natomiast średnia oglądalność wszystkich meczów transmitowanych na TVP 2 ukształtowała się na poziomie 3,8 mln widzów (udział 25,8%).
POLSKA: |
DATA |
START |
AMR |
SHR % |
SHR % (16-49) |
ALGIERIA |
17-01 |
15:11:08 |
1724744 |
15,10% |
14,14% |
ROSJA |
18-01 |
19:08:01 |
2784950 |
15,97% |
15,52% |
MACEDONIA |
19-01 |
15:10:32 |
2090042 |
21,67% |
26,21% |
TUNEZJA |
21-01 |
19:08:07 |
2943049 |
18,79% |
20,56% |
NIEMCY |
22-01 |
17:19:17 |
2714763 |
19,37% |
19,82% |
DANIA |
24-01 |
19:59:49 |
2961918 |
18,84% |
20,82% |
SERBIA |
25-01 |
15:07:20 |
3913017 |
29,16% |
29,60% |
NORWEGIA |
27-01 |
20:06:29 |
4992509 |
29,11% |
30,59% |
CHORWACJA |
30-01 |
20:05:22 |
6932836 |
40,53% |
41,41% |
DANIA |
01-02 |
14:44:52 |
6156777 |
42,10% |
42,26% |
FINAŁ |
01-02 |
17:16:32 |
4309912 |
26,21% |
27,96% |
ŚREDNIO |
3823458 |
25,76% |
27,16% |
Meczami mistrzostw świata w piłce ręcznej głównie pasjonowali się panowie, którzy stanowili 59% fanów piłki ręcznej (41% stanowiły panie). Przeciętny widz miał powyżej 40 roku życia i pochodził ze wsi lub małego miasta.
Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy tegorocznych transmisjach na TVP 2 wyniosły 6 mln złotych. Z reklamy w telewizji skorzystało 90 reklamodawców. W sumie wyemitowanych spotów i plansz sponsorskich było 393. Największymi reklamodawcami mistrzostw byli Procter & Gamble, PKO BP, Reckitt Benckiser.
Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów. Wszystkie dane za AGB Nielsen Media Research.