3 lutego 2009

Rekordowe zainteresowanie meczami MŚ

Niedzielny mecz kadry szczypiornistów z Danią, w którym Polacy zajęli trzecie miejsce, oglądało na Dwójce 6,2 mln widzów, przykuwając przed ekrany 42 procent widowni oglądającej w tym czasie TV. Większym zainteresowaniem cieszyło się tylko piątkowe starcie Polaków z Chorwatami (6,9 mln widzów, 41 proc. udziału) – podają Wirtualnemedia.pl

Średnia oglądalność trzech ostatnich spotkań (Chorwacja – Polska, Polska – Dania, Francja – Chorwacja) wyniosła 5,7 mln widzów (udział 35,4%).Natomiast średnia oglądalność wszystkich meczów transmitowanych na TVP 2 ukształtowała się na poziomie 3,8 mln widzów (udział 25,8%).

POLSKA:

DATA

START

AMR

SHR %

SHR % (16-49)

ALGIERIA

17-01

15:11:08

1724744

15,10%

14,14%

ROSJA

18-01

19:08:01

2784950

15,97%

15,52%

MACEDONIA

19-01

15:10:32

2090042

21,67%

26,21%

TUNEZJA

21-01

19:08:07

2943049

18,79%

20,56%

NIEMCY

22-01

17:19:17

2714763

19,37%

19,82%

DANIA

24-01

19:59:49

2961918

18,84%

20,82%

SERBIA

25-01

15:07:20

3913017

29,16%

29,60%

NORWEGIA

27-01

20:06:29

4992509

29,11%

30,59%

CHORWACJA

30-01

20:05:22

6932836

40,53%

41,41%

DANIA

01-02

14:44:52

6156777

42,10%

42,26%

FINAŁ

01-02

17:16:32

4309912

26,21%

27,96%

ŚREDNIO

3823458

25,76%

27,16%

Meczami mistrzostw świata w piłce ręcznej głównie pasjonowali się panowie, którzy stanowili 59% fanów piłki ręcznej (41% stanowiły panie). Przeciętny widz miał powyżej 40 roku życia i pochodził ze wsi lub małego miasta.

Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy tegorocznych transmisjach na TVP 2 wyniosły 6 mln złotych. Z reklamy w telewizji skorzystało 90 reklamodawców. W sumie wyemitowanych spotów i plansz sponsorskich było 393. Największymi reklamodawcami mistrzostw byli Procter & Gamble, PKO BP, Reckitt Benckiser.

Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów. Wszystkie dane za AGB Nielsen Media Research.

SKLEP KIBICA

Kup koszulkę reprezentacji

Pin It on Pinterest