W dniu dzisiejszym w siedzibie ZPRP odbyło się posiedzenie Komisji ds. Rozwoju i Promocji Piłki Ręcznej. Komisja został podzielona na dwa zespoły których pracę koordynował będzie jej przewodniczący – prof. dr hab. Bogdan Sojkin. W skład poszczególnych zespołów weszli:
Zespół ds. marketingu:
– Ewa Grabowska
– Andrzej Kozłowski
– Bertus Servaas
– Sławomir Szmal
– Damian Wleklak
– Bartłomiej Walas
– Marek Grabowski
Zespół ds. rozwoju piłki ręcznej:
– Grzegorz Budziosz
– Zygfryd Kuchta
– Marek Żuk
– Robert Majdziński
– Bogusław Trojan
– Marcin Kobylarz
Po wcześniejszym zaopiniowaniu przez członków Komisji, przyjęty został „Plan Marketingowy ZPRP na 2010 rok” przygotowany przez Pana Andrzeja Kozłowskiego. Jako priorytetową przyjęto realizację 15 projektów wynikających z powyższego dokumentu:
1. Opracowanie „Strategii marketingowej Związku do Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku” w oparciu o wcześniej opracowany audyt.
2. Opracowanie i wdrożenie klarownej struktury działania Związku w powiązaniu z funkcjonowaniem Biura Związku w zakresie jednolitej działalności marketingowej jak również rozwoju piłki ręcznej.
3. Opracowanie systemu działań promocyjnych skierowanych do konkretnych grup odbiorców; kibiców, firm sponsorskich, grup opiniotwórczych ( dziennikarze, ludzie kultury – lobbing), klubów sportowych, dzieci i młodzieży oraz byłych i aktualnych zawodników, trenerów, sędziów i działaczy Związku.
4. Opracowanie i wdrożenie koncepcji scenariusza widowisk sportowych, które przyczynią się do przyciągnięcia większej ilości kibiców na te imprezy.
5. Opracowanie koncepcji organizacji dużych imprez – turniejów celem popularyzacji naszej dyscypliny. Koncepcja ta winna być spójna z systemem rozgrywek ligowych, play-off, oraz spotkaniami naszych czołowych klubów i reprezentacji.
6. Opracowanie i ogłoszenie konkursu „Na najlepsze widowisko piłki ręcznej” – realizacja scenariusza.
7. Powołanie zespołu przygotowującego dokumentację aplikacyjną dot. organizacji Mistrzostw Europy w 2016 roku.
8. Opracowanie programu dotyczącego wytworzenia, sprzedaży i dystrybucji rozmaitych dóbr zawierających logo Związku.
9. Opracowanie standardowej oferty sponsoringowej oraz praw do transmisji TV i inny mediach. Na bazie tego opracowania stworzyć program pracy z pozyskanymi sponsorami celem realizacji podpisanych umów.
10. Opracowanie i wdrożenie programu PR Związku i programów społecznego zaangażowania (Klub Wybitnego Reprezentanta, organizacja dorocznych konkursów skierowanych do środowiska dziennikarskiego, wyboru najlepszej „7” kobiet i mężczyzn, najbardziej popularnych zawodników, itp.).
11. Opracowanie i wdrożenie programu wydawniczego Związku w celu popularyzacji piłki ręcznej, a także wsparcia dla programu szkoleniowego Związku.
12. Opracowanie i wdrożenie systemu wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji Związku.
13. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z kibicami i na ich rzecz.
14. Stworzenie jednolitego „Programu rozwoju piłki ręcznej w Polsce” w oparciu o dotychczasowy dorobek Związku, a także regionalne inicjatywy.
15. Opracowanie i wdrożenie programu popularyzacji i rozwoju „Plażowej piłki ręcznej” oraz rozwoju infrastruktury niezbędnej do uprawiania tej dyscypliny.