Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA będzie sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej przez kolejne cztery lata. Wspólnie ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce spółka przedstawiła długofalowy plan rozwoju tej dyscypliny sportu w naszym kraju.
W siedzibie ZPRP podpisaną umowę przedłużającą dotychczasową współpracę uroczyście wymienili dzisiaj Janusz Kowalski – wiceprezes zarządu PGNiG SA oraz Andrzej Kraśnicki – prezes ZPRP. Spółka pozostaje sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej do końca 2020 roku.
Towarzyszyli im trener reprezentacji Polski mężczyzn Talant Dujszebajew oraz obrotowy kadry narodowej Kamil Syprzak.
To najważniejsza umowa sponsoringowa PGNiG SA. W tym roku zarząd spółki podjął decyzję, aby w obszarze sponsoringu sportu skupić się wyłącznie na piłce ręcznej. Czteroletni okres umowy podyktowany jest cyklem olimpijskim.
PGNiG SA chce także wspomóc ZPRP w pozyskaniu kolejnych sponsorów, którzy przyczynią się do rozwoju piłki ręcznej w Polsce. Spółka przygotowała strategię działań komunikacyjnych, które mają na celu popularyzację tej dyscypliny sportu w kraju. Niektóre z rozwiązań PGNiG z powodzeniem wprowadziło, promując Superligę – profesjonalne rozgrywki piłki ręcznej.
– Rozpoczęcie profesjonalizacji PGNiG Superligi jest tylko pierwszym etapem w rozwoju piłki ręcznej w Polsce. Równie ważna jest popularyzacja piłki ręcznej, zachęcanie do gry i dotarcie do kibiców – powiedział Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG SA. – Planujemy stworzenie „Brygady Ręcznej”. To będzie stała ekipa obecna przy drużynie narodowej. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych będziemy mogli przekazywać kibicom informacji z pierwszej ręki. Będziemy blisko zawodników na treningach, w trakcie gry, w przerwach, po meczu. Chcemy przekazywać kibicom informacje, których szukają i podawać je w atrakcyjnej formie – dodał.
– Jestem niezwykle wdzięczny Polskiemu Górnictwu Naftowemu za zaangażowanie, zaufanie i bardzo dobrą współpracę. Jesteśmy zaszczyceni, że jedna z największych, strategicznych firm w kraju angażuje się w sposób odpowiedzialny w rozwój polskiego sportu i wspiera polską piłkę ręczną. Jestem przekonany, że ta współpraca przynosi i nadal będzie przynosić wymierne korzyści obu stronom. Zapewniam, że dołożymy wszelkich starań aby nasz strategiczny partner czerpał z niej jak największe korzyści marketingowe i wizerunkowe. Jestem przekonany, że całe środowisko piłki ręcznej: zawodnicy i zawodniczki, sztaby szkoleniowe i przedstawiciele Związku Piłki Ręcznej w Polsce zrobią wszystko by osiągnąć wymarzone przez nas sukcesy sportowe, priorytetem są dla nas Igrzyska Olimpijskie w Tokio w 2020 roku – podkreślił Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP.
PGNiG SA jest sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej od 2010 roku Sponsoruje seniorskie i juniorskie reprezentacje Polski zarówno damskie, jak i męskie. Spółka zaangażowała się także w sponsoring piłki ręcznej plażowej. Jest tytularnym sponsorem PGNiG Superligi.