Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego MŚ 2011 Arne Elovsson jest zadowolony z zainteresowania imprezą jakie wykazują przedstawiciele mediów oraz z wyników sprzedaży biletów. Na mistrzostwach akredytowało się 1215 dziennikarzy z 32 państw. Sprzedano już 145 tys. kart wstępu na hale, w których rozgrywany jest turniej.
Hala Scandinavium W sprzedaży udostępniono 170 tys. biletów. – Napływają do nas dobre wiadomości dotyczące sprzedaży biletów. Na siedem meczów wejściówki zostały już wyprzedane – podkreślił Elovson. Do tej grupy zaliczył finał, półfinały, oraz mecze grupowe, w tym wyznaczona na 20 stycznia w Malmoe potyczka Danii z Chorwacją . Wiemy już, że trzy mecze w Goeteborgu będą miały ponad 10 tysięczną widownię. To są występy związane z drużyną Szwecji – otwarcia z Chile (10 200 widzów), ze Słowacją (10 700) oraz z Polską (10 300).
– Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania jakie wykazują media, zanotowaliśmy większą liczbę dziennikarzy w porównaniu do poprzednich mistrzostw. W sumie akredytowało się 1215 dziennikarzy z ponad 30 krajów – powiedział Elovsson. Nie może dziwić fakt, że przyjechał żurnalista z Bahrajnu, gdyż reprezentacja tego kraju bierze udział w 22. Mistrzostwach Świata Do Szwecji przybyli ponadto przedstawicie mediów tak egzotyczni dla piłki ręcznej jechał m.in. dziennikarze z Indii, Kolumbii, Peru i Australii.
Biuro prasowe w Goeteborgu
– Kończą się bilety na rundę główną, ale w tym przypadku kibice wstrzymują się z wyborem, czekając na rozstrzygnięcia meczów w fazie wstępnej. Oczywiście największym zainteresowaniem cieszą się mecze Szwecji i Danii. – podsumował Elovsson.