17 czerwca 2011

Zmiana warty w polskiej piłce ręcznej?

Vive Targi Kielce, SPR BRW Stal Mielec, Orlen Wisła Płock – te klub mogą poszczycić się największą popularnością spośród drużyn biorących udział w rozgrywkach PGNiG Superligi w sezonie 2010/2011.

Badanie HANDBALL_fan.profile 2011, przeprowadzone przez Pentagon Research we współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce wśród kibiców piłki ręcznej w maju 2011, pokazało, że drużyną cieszącą się największą popularnością spośród klubów PGNiG Superligi jest VIVE Targi Kielce.  Obecny wicemistrz Polski i najbardziej utytułowany klub piłki ręcznej w ostatnich latach może pochwalić się popularnością na poziomie 44,1%.

Popularność drużyny z Kielc nie może dziwić. Drużyna odnosząca stosunkowo największe sukcesy w ostatnich latach pozyskała dużą ilość fanów wśród osób, które pragną identyfikować się ze zwycięzcami. – mówi Michał Gradzik z Pentagon Research – Po finałach sezonu 2010/2011 szansa wzmocnienia marki otwiera się przed Orlen Wisłą Płock.

Dalsze miejsca zajęły drużyny SPR BRW Stal Mielec oraz Mistrza Polski Orlen Wisły Płock, uzyskując odpowiednio 11,3% oraz 10,2% wskazań.

– Już przed rozpoczęciem sezonu 2010/2011, VIVE Targi Kielce oraz Orlen Wisła Płock zostały uznane przez fachowców za faworytów rozgrywek krajowych PGNIG Superligi i PGNiG Pucharu Polski. „Święta wojna”, jak nazywane są mecze pomiędzy tymi drużynami, rozpala emocje kibiców oraz zapewnia, że hale sportowe wypełnione są do ostatniego miejsca w obydwu miastach, ale gromadzi też setki tysięcy kibiców przed telewizorami w całym kraju. Wysoka pozycja tych klubów wśród najbardziej popularnych w naszym kraju jest więc oczywista, ale na podkreślenie zasługuje drugie miejsce w rankingu uzyskane przez zespół SPR BRW Stal Mielec. Drużyna, z jednym z najmniejszych budżetów w PGNiG Superlidze, która przed rozgrywkami skazywana była przez niektórych „specjalistów” na walkę o utrzymanie się w lidze, pokazała dobrą i skuteczną grę, a także swój nieugięty charakter, co pozwoliło jej zająć 4 miejsce w PGNiG Superlidze (po przegranej tylko jedną bramką w piątym meczu play-off  z MMTS Kwidzyn). Na wzrost popularności mieleckiej drużyny miał też z pewnością wpływ fakt, iż pomimo wygrania rywalizacji w ćwierćfinale play-off (2-1 z drużyną OKPR Traveland-Społem Olsztyn) koniecznym było powtórzenie ostatniego meczu w związku z protestem złożonym przez przeciwników. Cała ta historią z powtarzaniem meczu, ale głównie bardzo dobry wynik sportowy przysporzyły klubowi z Mielca nowych fanów. Mam też nadzieję, że pojawią się sponsorzy, którzy zechcą wykorzystać bardzo dużą popularność SPR BRW Stali Mielece wśród kibiców piłki ręcznej do prowadzenia swoich działań komunikacyjnych i marketingowych – mówi Marek Góralczyk Sekretarz Generalny ZPRP.

ZOBACZ DIAGRAM – plik pdf

SKLEP KIBICA

Kup koszulkę reprezentacji

Pin It on Pinterest