15 czerwca 2012

Wielki finał czas zacząć!

Tegoroczna akcja „Szczypiorniak na Orlikach” odbędzie się w dniach 15-17 czerwca w Katowicach. Jest to kontynuacja” Festiwalu PGNiG Dzieciom”,  który w grudniu 2011 r. został rozegrany w halach sportowych Kielc i Ostrowca Świętokrzyskiego. W tym roku organizatorzy postanowili wykorzystać bazę sportową Orlików i boisk otwartych.  Ten powrót „do korzeni” ma zwiększyć masowość uprawiania piłki ręcznej.
/Fot. R.Cięciel (2) 
W tegorocznych eliminacjach w sumie wystąpiło około 5300 uczniów szkół podstawowych z ponad 440 zespołów. Akcja rozpoczęła się 30 maja od rywalizacji w Zwoleniu i Łodzi. Błyskawicznie przyłączały się do niej drużyny z najdalszych zakątków Polski: m.in. Babimostu, Lubrzy, Bielska Podlaskiego. Kolna, Łańcuta, Sokołowa Małopolskiego.
Niektóre turnieje były o tyle wyjątkowe, że często łączyły się z obchodami Dnia Dziecka, okazja do zabawy była więc podwójna! Dzieci chyba najbardziej ucieszyły się z pamiątkowych koszulek ufundowanych przez organizatorów akcji. Perspektywa gry w wielkim finale, możliwość bliższego poznania reprezentantów kraju, obejrzenia meczu Polska-Litwa, również była bardzo kusząca, nikt nie zamierzał łatwo oddawać pola. W każdym meczu wszyscy walczyli do ostatniej kropli potu.
– Turniej to bardzo fajna inicjatywa, Doskonale promuje piłkę ręczną. Moje podopieczne są zadowolone, że mogą zdobywać doświadczenie. Dziewczyny chcą się piąć w górę. W czasie meczów dają z siebie wszystko. Przyznaję, że to już nie zabawa. Dzięki udziałowi w turnieju finałowym będą mogły poznać ludzi z innych rejonów Polski – powiedziała Anna Martowicz, opiekun zespołu SP 1 Dynów z województwa podkarpackiego.

Najlepsze zespoły, dziewcząt i chłopców, zagrają o złote medale tuż przed spotkanie, eliminacyjnym MŚ 2013 Polska – Litwa.

Co trzeba wiedzieć o akcji "Szczypiorniak na Orlikach?

1. Organizatorami i pomysłodawcami turnieju „Szczypiorniak na Orlikach” są Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce. Sponsorem akcji jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., a partnerami firmy Balcerzak i Spółka oraz Nestle Aquarel.

2. Termin i miejsce: 15 – 17 czerwca 2012 r., Katowice 
3. Uczestnictwo: W turnieju finałowym wezmą udział 64 zespoły , które zajęły I miejsca w swoich kategoriach w regionalnych turniejach eliminacyjnych : 
–  32 zespoły dziewcząt i 32 zespoły chłopców.
Zespół składa się maksymalnie z  12 zawodników + 2 osoby towarzyszące (łącznie 14 osób).
4. Organizatorzy zapewniają zawodnikom uczestniczącym w Festiwalu następujące nagrody:
– stroje do gry (koszulka z numerem, spodenki),
– piłki do gry w piłkę ręczną lub w Street Handball
– pamiątkowe medale, a zawodnicy zespołów które zajmą miejsca I, II i III otrzymają medale za zdobyte miejsca, 
– zwycięskie drużyny otrzymają ponadto dyplomy i puchary.
*   *   *
Ramowy przebieg turnieju finałowego
15.06.2012 (piątek):
* od godz.15.00 – przyjazd drużyn, weryfikacja dokumentów, zakwaterowanie, 
* godz. 17.00 – uroczyste otwarcie turnieju finałowego w Hali Sportowej MORiS Chorzów
16.06.2012 (sobota):
* godz. 9:00 – 17:00 – gry eliminacyjne  na wyznaczonych boiskach
* zespoły chłopców będą grały w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej
 –    zespoły dziewcząt będą grały w Chorzowie i Tarnowskich Górach.
17.06.2012 (niedziela):
* godz. 9:00 – 14:00 – gry ćwierćfinałowe, półfinałowe + mecze o miejsce III oraz przejazd do Spodka na Wielki Finał
* godz. 14:00 – 16:30 – mecze o miejsce I oraz uroczyste zakończenie Festiwalu z udziałem zaproszonych gości oraz wszystkich uczestników turnieju,  w tym:
* 14:00 finał turnieju dziewcząt
* 14:30 finał turnieju chłopców
* 16:30 briefing podsumowujący finał turnieju „Szczypiorniak na Orlikach” z udziałem Pani Joanna Muchy Minister Sportu i Turystyki oraz Pana Andrzeja Kraśnickiego Prezesa ZPRP.
* 17:30 – 19:00 – mecz kwalifikacyjny do MŚ 2013 mężczyzn, Polska-Litwa.
Na potrzeby turnieju powstała strona internetowa www.szczypiorniaknaorlikach.pl 
Na facebooku został założony fanpage „Szczypiorniak na Orlikach”.
*  *  *

DLACZEGO ORLIKI?
ORLIKOWY CEL SPOŁECZNY
- budowanie wizerunku miejscowości, w której jest Orlik – event na Orliku to trampolina dla wzrostu zainteresowania miastem/gminą tak dla mieszkańców jak i przyjezdnych;
- wykorzystanie potencjału inwestycji jaką jest Orlik – impreza otwarta, dostępna dla mieszkańców miejscowości;
- wymierne korzyści dla miast/gmin wynikające z zainteresowania ich mieszkańców i drobnego biznesu lokalnego imprezą odbywającą się na Orliku połączenie na linii B2B (obsługa aprowizacyjna eventu przez lokalny biznes);
- pozytywny szum medialny – zainteresowanie i pozytywne pobudzenie aktywności mediów lokalnych – nagłośnienie atrakcyjnej imprezy sportowej w mediach;
 inicjowanie aktywności small biznesu i władz lokalnych w ramach akcji (eventu) jak i po jego zakończeniu – -obietnica kontynuacji imprez sportowych na Orliku;
 propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia –  pod szyldem piłki ręcznej – skierowanej dla najmłodszego odbiorcy;
- działanie prospołeczne – mobilizowanie mieszkańców do zainteresowania się imprezą masową i w dalszej konsekwencji – uprawiania sportu pod szyldem piłki ręcznej;
- kreowanie wizerunku miasta i regionu jako centrum sportu pod szyldem piłki ręcznej;
 – szeroko pojęta promocja sportu (znamionowanego piłką ręczną) wśród dzieci i młodzieży;
 promocja skojarzenia podprogowego – udana impreza otwarta zorganizowana pod egidą piłki ręcznej.

ORLIKOWY CEL SPORTOWY
- popularyzacja piłki ręcznej wśród nauczycieli i dzieci szkół podstawowych jako gry kształtującej rozwój młodego człowieka, uczącej współpracy w zespole, myślenia i podejmowania trafnych decyzji jak również przewidywania rozwoju wydarzeń na boisku – co winno zaowocować szerszym wprowadzanie programów nauczania piłki ręcznej w szkołach podstawowych, a co za tym idzie zwiększeniem ilości dzieci uprawiających piłkę ręczną od najmłodszych lat,
- promowanie gry w piłkę ręczna na boiskach/kompleksach sportowych ORLIK oraz na innych boiskach otwartych w przypadku braku ORLIK-ów na danym terenie, gdyż wybudowano tylko około 200 ORLIKÓW z boiskami do piłki ręcznej.
- integracja środowiska piłki ręcznej (zawodnicy, nauczyciele/instruktorzy/trenerzy/sędziowie),
- promowanie wolontariatu wśród organizatorów i uczestników turniejów,
– wprowadzenie elementów poznawczych kraju poprzez program wychowawczo-edukacyjny (wycieczki, zwiedzanie ciekawych miejsc w okolicy rozgrywania turnieju itp.),
 – zaangażowanie w rozwój piłki ręcznej przedstawicieli wszystkich województw ze szczególnym uwzględnieniem tych, w których piłka ręczna nie jest zbyt widoczna w stosunku do innych dyscyplin sportowych (równomierny rozwój piłki ręcznej w całym kraju)

SKLEP KIBICA

Kup koszulkę reprezentacji

Pin It on Pinterest