Gdańsk, jako pierwsze z czterech miast gospodarzy Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016, oficjalnie zaprezentował się przedstawicielom mediów. Dziennikarze zapoznali się też z logotypem kompozytowym Miasta Gdańska i EHF EURO 2016.
/Fot. N.Barczyk (Pressfocus)
W spotkaniu wzięli udział Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce Andrzej Kraśnicki, Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Wiceprezes ZPRP i szef Komitetu Organizacyjnego EHF EURO 2016 Marcin Herra oraz Prezes Ergo Areny Magdalena Sekuła.
– W Gdańsku za chwilę odbędzie się jeden z ważniejszych meczów reprezentacji Polski piłkarzy ręcznych – mówił przed spotkaniem Polska – Niemcy prezes Kraśnicki. – To konsekwencja umowy podpisanej z Miastem Gdańskiem. Wracamy do korzeni. Na miejscowej uczelni AWFiS wiedzę zdobyło wielu naszych szkoleniowców. Po drugie klub z Gdańska awansował do Superligi.
Radości nie ukrywał prezydent Adamowicz. – Nasze dotychczasowe doświadczenia są wystarczające, aby uczestniczyć w tej imprezie. Rozmowy ze Związkiem nie były łatwe. Rozmawialiśmy jak Polak z Polakiem. Zresztą nie miałem wyjścia. W mieście jest silne lobby piłki ręcznej, wliczając w to nawet mojego zastępcę Andrzeja Bojanowskiego – zaznaczył.
Szef Komitetu Organizacyjnego EHF EURO 2016 Marcin Herr,a przy okazji filmu promującego imprezę i cztery miasta – gospodarzy oraz region Małopolski, omówił logotyp polskich mistrzostw. Ma on symbolizować to co w piłce ręcznej jest najważniejsze tzn. rzucającą rękę. – Znak ma także symbolizować przywitanie, a także otwartość do niesienia pomocy. Kolorystyka nawiązuje do barw narodowych Polski. Złota barwa to cel do którego dążą sportowcy – złoty medal.
Wiceprezes Herra dodał, że w Gdańsku w ciągu trzech dni turniejowych zostanie rozegranych sześć spotkań. Transmisje telewizyjne do 150 krajów przeprowadzi 75 nadawców. Organizatorzy zakładają rekordową oglądalność, wynoszącą ponad 1 mld widzów.